Mi lehet a következménye, ha rossz a gumiabroncsom?
Remeg az autóm
Diagnózis: az abroncsok nincsenek centrírozva VAGY hibás kormány- és felfüggesztési rendszer
- Ha az abroncsok nincsenek centrírozva, rezgést okozhatnak, aminek következtében a sofőr jobban fáradhat, a gumik hamarabb vagy egyenetlenül kophatnak, és feleslegesen terheli a jármű felfüggesztését.
Megoldás és tanácsok
- Lehet, hogy a megoldás egyszerű, és mindössze centríroztatni kell az abroncsokat.
- Az is lehetséges, hogy javítani kell a kormány- és felfüggesztési rendszert.
- A rezgés vagy imbolygás első jelentkezésekor forduljon abroncsszakértőhöz.
- Ha a centrírozás után nem szűnik meg a rezgés, ellenőriztesse a futómű beállítását és/vagy a felfüggesztést.
- Amikor az abroncsokat első alkalommal helyezik kerekekre, illetve amikor javítás után visszahelyezik, centríroztatni kell őket
Oldalra húz vagy rosszul kormányozható az autó
Diagnózis: futómű-beállítás
Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.
Megoldás:
Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet.
Lehet, hogy csak elöl. kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.
Rossz menettulajdonságok
Diagnózis: Sérült abroncs, amit javítani kell
- A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
- A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
Megoldás:
- A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
- Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
- A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra abroncsszakértőhöz.
Bemélyedés az abroncson
Diagnózis: Ez nem probléma. Ilyen a normál radiálabroncs oldalfala.
- A bemélyedések természetesek a radiálabroncsokon (azaz a legtöbb gumin), és nincsenek hatással a teljesítményre.
- az abroncsok oldalfalának szerkezetében egy vagy több réteg egymással párhuzamosan futó szövetszál van. (A futófelületben acélszálakat használnak.) Ahol a szálak keresztezik egymást, gyakran enyhe bemélyedés van.
Kitüremkedés az abroncson
Diagnózis: Sérült abroncs, amit javítani kell
- A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
- A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
Megoldás:
- A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
- Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
- A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra abroncsszakértőhöz.
Defektes gumiabroncs
Ok: sérült abroncs, amit javítani kell
- A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást abroncsszakértő tud javítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
- A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
Megoldás:
- A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
- Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
- A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.
Leengedett abroncs
Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
- Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
- Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
- A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet
Megoldás:
Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).