• Carimpex Gumi Webáruház

Mi lehet a következménye, ha rossz a gumiabroncsom?

 

Remeg az autóm

car edito 6 5 tip vibrationshimmy 140319 help and advice

Diagnózis: az abroncsok nincsenek centrírozva VAGY hibás kormány- és felfüggesztési rendszer
  • Ha az abroncsok nincsenek centrírozva, rezgést okozhatnak, aminek következtében a sofőr jobban fáradhat, a gumik hamarabb vagy egyenetlenül kophatnak, és feleslegesen terheli a jármű felfüggesztését.

 

Megoldás és tanácsok
  • Lehet, hogy a megoldás egyszerű, és mindössze centríroztatni kell az abroncsokat.
  • Az is lehetséges, hogy javítani kell a kormány- és felfüggesztési rendszert.
  • A rezgés vagy imbolygás első jelentkezésekor forduljon abroncsszakértőhöz.
  • Ha a centrírozás után nem szűnik meg a rezgés, ellenőriztesse a futómű beállítását és/vagy a felfüggesztést.
  • Amikor az abroncsokat első alkalommal helyezik kerekekre, illetve amikor javítás után visszahelyezik, centríroztatni kell őket

 

Oldalra húz vagy rosszul kormányozható az autó

car edito 6 5 tip pullingsteering 140319 help and advice

 

Diagnózis: futómű-beállítás

Egyenetlen kopáskor futóművet kell állítani.

Megoldás:

Sokszor hátul is állítani lehet a futóművet.

Lehet, hogy csak elöl. kell állítani, vagy hátul is. Vizsgáltassa meg.

 

Rossz menettulajdonságok

6 5 tip poorhandling 140319

 

Diagnózis: Sérült abroncs, amit javítani kell
  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.

 

Megoldás:
  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra abroncsszakértőhöz.

 

Bemélyedés az abroncson

car edito 6 5 tip indention 140319 help and advice

 

Diagnózis: Ez nem probléma. Ilyen a normál radiálabroncs oldalfala.
  • A bemélyedések természetesek a radiálabroncsokon (azaz a legtöbb gumin), és nincsenek hatással a teljesítményre.
  • az abroncsok oldalfalának szerkezetében egy vagy több réteg egymással párhuzamosan futó szövetszál van. (A futófelületben acélszálakat használnak.) Ahol a szálak keresztezik egymást, gyakran enyhe bemélyedés van.

 

Kitüremkedés az abroncson

car edito 6 5 tip budgebubble 140908 help and advice

 

Diagnózis: Sérült abroncs, amit javítani kell
  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb szög okozta lyukat vagy vágást abroncsszakértő tudja kijavítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.
     
Megoldás:
  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra abroncsszakértőhöz.

 

Defektes gumiabroncs

car edito 6 5 tip tireflat 140318 help and advice

 

Ok: sérült abroncs, amit javítani kell
  • A futófelületen található legtöbb, 6 mm-nél nem nagyobb lyukat vagy vágást abroncsszakértő tud javítani az iparág által jóváhagyott eljárások alapján.
  • A keréken kívülről végzett defektjavítás nem megbízható, és veszélyes, mert a kilyukadt abroncs belsejét is meg kell vizsgálni.

 

Megoldás:
  • A radiálabroncsok (azaz a legtöbb gumi) megfelelő javításához foltot kell helyezni az abroncs belső rétegére, a lyukat pedig gumival kell kitölteni.
  • Ne próbáljon 6 mm-nél nagyobb lyukakat javítani a futófelületen, illetve bármilyen lyukat az oldalfalon. Szintén ne próbálja meg javítani az olyan abroncsokat, amelyeknek a profilmélysége kevesebb, mint 1,6 mm.
  • A sérült kereket cserélje a pótkerékre – de először ellenőrizze a pótkerék oldalfalán a megfelelő abroncsnyomást, valamint a sebesség és futásteljesítmény korlátozásait. Vigye el a járművét felülvizsgálatra egy abroncsszakértőhöz.

 

Leengedett abroncs

car edito 6 5 tip tiresoft 140318 help and advice

 

Diagnózis: nincs megfelelően felfújva
  • Az abroncs külső szélein jobban kopik a futófelület, és ez csökkenti az élettartamát
  • Túlzott hőt termel, aminek következtében csökken az abroncs tartóssága, és meg is hibásodhat
  • A megnövekedett gördülő ellenállás a fogyasztás növekedéséhez vezet

 

Megoldás:

Fújja fel az abroncsot addig, amíg el nem éri a megfelelő légnyomást (a légnyomásmérőről leolvasott érték alapján).



Carimpex Cégcsoport

Cégünk működése több évtizedes múltra tekint vissza. Márkafüggetlen szakszervizként vállaljuk személy és haszongépjárművek teljeskörű javítását és alkatrész ellátását. Autókölcsönzőnkben kimagasló minőségű gépjárműveket kölcsönözhet. Gumiszervizünk pedig felszereli Önnek a webáruházban megvásárolt gumiabroncsokat.

Carimpex Gumiszerviz

Jelentkezzen be időszakos gumicserére telefonon vagy online!

Tovább

Gumiabroncs tárolás

Vállaljuk gumiabroncsok, komplett kerekek szakszerű tárolását.

Tovább

Carimpex Autószerviz

Márkafüggetlen szakszerviz, teljeskörű javítás, alkatrészbeszerzés.

Tovább

Carimpex Autókölcsönző

Prémium autómárkák egy helyen! Tekintse meg gépjármű flottánkat!

Tovább